![]() |
Érvényes pályázatok: újak, kiírók szerint, érvényesség szerint, tárgymutató szerint, módosultak |
| ![]() |
|
Cím: | Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola |
Kiíró: | Innovációs és Technológiai Minisztérium |
Határidő: | Folyamatos |
Érvényes: | 12/31/2020 |
Tárgymutató: | cím, Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola |
Pályázhat: | iskola |
Napi Pályázati Értesítő >>> |
"Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola" pályázati felhívás 5.0 "Ismeretek az életnek" A pályázat célja A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola megtisztelő címmel az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) azon iskolák fiatal fogyasztókért tett intézkedéseit, hozzáállását kívánja értékelni, amellyel az iskolák a tanulóik között a fenntartható tudatos fogyasztói szemlélet általánossá válásához, a fogyasztóbarát vállalkozói szemlélet terjesztéséhez és a fiatal fogyasztók gyakorlatban használható ismereteinek a bővítéséhez járulnak hozzá. A pályázati elismerés A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola pályázat az iskolák azon intézkedéseit értékeli, amelyek hozzájárulnak a diákok fogyasztóvédelmi ismereteinek növeléséhez, tudatos fogyasztói magatartás kialakításához. A pályázat közvetlenül anyagi támogatást nem nyújt, az ITM elismerő címet adományoz a nyertes pályázónak. A pályázat beküldésének módja A pályázatot a mellékelt pályázati adatlap és nyilatkozat kitöltésével elektronikus úton kell beküldeni a fogyasztovedelem@itm.gov.hu címre. A pályázat a 2020/2021-as tanév ideje alatt bármikor benyújtható. A pályázati felhívás, adatlap és nyilatkozat megtalálható a http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu honlapon. A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola cím odaítélésének szempontjai A cím odaítélésének feltétele, hogy a Pályázó iskola a pályázati formanyomtatványnak megfelelő pályázat beadásakor az alábbi szempontok közül legalább 3 szempontnak megfeleljen, és a jövőre nézve vállalja ezen túl legalább 1 további szempont teljesítését. A pályázat elbírálásánál előnyben részesül az a Pályázó iskola, amelyik együttműködik legalább egy Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola címmel már rendelkező intézménnyel is. 1. Fogyasztói tudatosságra nevelés tanórák keretén belül A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola elősegíti és támogatja az adott köznevelési intézményben történő rendszeres fogyasztóvédelmi oktatások megtartását, a tanórákon rendszeresen foglalkozik a fogyasztóvédelmi ismeretek átadásával. 2. Fogyasztóvédelem a digitális korban, biztonságos internet és közösségi média használatra nevelés A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola az online kereskedelem növekedésével összefüggésben a gyakorlatban hasznosítható ismereteket ad át a tanulók részére a digitális és okoseszközökkel történő vásárlásra, szolgáltatás igénybevételére vonatkozóan pl.: fogyasztók jogai, mire figyeljünk az online vásárláskor, biztonságos fizetési módok, megtévesztő honlapok, előfizetési csapdák felismerésére vonatkozóan. A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola kiemelt figyelmet fordít a tanulók körében a felelős és biztonságos internet és közösségi média használatának kérdésére, figyelembe véve a fogyasztói szokások digitalizáció irányában való elmozdulását, az e-kereskedelem bővülését, különös tekintettel a közösségi média felületein történő vásárlásra. Ennek érdekében biztosítja e témakörhöz kapcsolódóan előadások megtartását, tájékoztató anyagok eljuttatását a tanulók részére. 3. Reklámelemzés a megtévesztő hirdetések tükrében A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola nagy hangsúlyt fektet a diákok reklámokkal szembeni tudatos fogyasztói szemléletének kialakítására. Ennek érdekében az elektronikus (online magazinok, közösségi média) és hagyományos (TV, nyomtatott) sajtótermékekben megjelenő reklámok elemzését végzi a diákokkal, figyelemmel a megtévesztő reklámok felismerésére. 4. Kreatív és innovatív módszerek alkalmazása a fogyasztóvédelmi ismeretek átadása során A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola nyitott a fogyasztóvédelem oktatásában a kreatív és innovatív módszerek használatára, amelyeket eredményesen tud alkalmazni a fogyasztóvédelmi ismeretek átadásában, felkeltve a tanulók érdeklődését A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola ezzel hozzájárul ahhoz, hogy a diákok képességeket szerezzenek a mindennapi életben előforduló fogyasztóvédelmi problémák megoldására. 5. Pénzügyi ismeretek megalapozása A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola nagy figyelmet fordít a tanulók pénzügyi ismereteinek a megalapozására, amelynek érdekében lehetőséget biztosít pénzügyi fogyasztóvédelmi ismeretek oktatására. 6. Fogyasztóbarát vállalkozói szemlélet terjesztése A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola a tanulók vállalkozási ismereteinek megalapozása során kiemelt figyelemben részesíti a fogyasztóbarát vállalkozói szemlélet bővítését, ennek keretében részt vesz ilyen tárgyú tanulmányi versenyeken, elősegíti a helyi online és offline fogyasztóbarát személettel bíró vállalkozások gyakorlati tevékenységének a megismerését. 7. Együttműködés fogyasztóvédelmi hatáskörrel rendelkező állami szervekkel, békéltető testületekkel és civil szervezetekkel A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola együttműködik a fogyasztóvédelmi hatáskörben eljáró fővárosi és megyei kormányhivatal illetékes járási hivatalaival, a fogyasztóvédelmi hatáskörrel rendelkező állami szervekkel, békéltető testületekkel, a fővárosi és megyei kereskedelemi és iparkamarákkal és a fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületekkel. 8. Fogyasztóvédelmi vetélkedőkön való részvétel A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola tanulói meghatározott időközönként részt vesznek fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesület által tanulók részére szervezett fogyasztóvédelmi vetélkedőn. A Pályázó iskola más Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola címet elnyert intézménnyel közösen valósít meg fogyasztóvédelmi vetélkedőket. 9. Fenntartható fogyasztás elterjesztése A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola rendszeresen szervez fenntartható fogyasztás elterjesztését szolgáló programokat diákjai számára. A programok keretében nagy hangsúlyt fektet a fogyasztóvédelem és a környezetvédelem kapcsolatára, valamint azok fontosságára. 10. Kereskedelmi egységek, helyi termelői piacok látogatása A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola oktató jelleggel megszervezi kereskedelmi egységek, piacok látogatását, elősegítve helyi termelői piacok, termékek, valamint fogyasztóbarát vállalkozói szemlélet megismerését és a fogyasztóvédelmi tudás gyakorlati használatát. A pályázó a pályázati felhívásban szereplő 10 tevékenységi körön felül további, már megvalósított, és egyéb fogyasztóvédelmi érintettségű kezdeményezésekkel is pályázhat. A pályázathoz és a fogyasztóvédelem oktatáshoz használható szakmai anyagok megtalálhatóak http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu oldalon. A pályázatok értékelése A beérkezett pályázatokat előzetesen Bíráló Bizottság (BB) vizsgálja meg, és a bírálat után a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola címről az ITM dönt. A pályázatok beérkezését követően az értékelés és a döntés a pályázat beadási határidejéhez hasonlóan folyamatos. Elutasított pályázat esetén, amennyiben a Pályázó iskola új, fogyasztói tudatosságot növelő programot valósított meg, akkor a Pályázó iskola az elutasítást követő 3 hónapon túl ismét benyújthatja pályázatát. A pályázattal az adott iskola fiatal fogyasztókért tett teljesítménye kerül értékelésre és a cím nyertesei az átadástól számított öt évig viselhetik a "Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola" címet. A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola cím odaítélését követő feladatok A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola a honlapján valamint az általa kiadott kiadványokon utal az elismerő címre, továbbá linkelési lehetőséget biztosít a http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu honlapjára. A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola a pályázatban megjelölt vállalások megvalósulásáról a cím átadását követő egy éven belül írásos beszámolót készít az ITM Fogyasztóvédelemért Felelős Helyettes Államtitkárság részére. Ennek elmaradása a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola cím elvesztésével jár. Ezen felül a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola cím birtoklásának időszakában évente beszámol arról, hogy milyen módon tartja fenn a fogyasztói tudatosságra nevelő programjait. | Ingyenes e-mail tanfolyam Magam csináljam vagy bízzak meg egy szakembert? Akármelyik utat választja van egy minimum, amit mindenképpen tudnia kell.Legalább ennyit a forrásteremtésről címmel Ha Ön(ök) csinálják, akkor magától értetődő, hogy érteni kell hozzá, ha mást bíznak meg, akkor annyi tudásra lesz szükségük, hogy tudjanak megrendelni és átvenni. Ezt a tudást szerezheti meg ezen a tanfolyamon, ami egyben jó alap arra, hogy ha saját maga vág bele könnyű legyen hozzátanulni. Ne csak olvassa és nézze (filmek is lesznek a leckékben), csinálja is. A forrásteremtésnél ezt alig kell magyarázni, hiszen elméletben forrást szerezni enyhén szólva marhaság. Ezért arra kérem, hogy az egyes levelekben olvasottakat azonnal valósítsa meg a gyakorlatban. Ne feledje, akármilyen kis lépés sokkal többet ér, mint az álldogálás a rajtvonalnál... Az egyes leckéket e-mailben kapja meg, hetente egyet. Jó tanulást és eredményes forrásszerzést kívánok! Huszerl József szerkesztő Itt iratkozhat fel
Ingyenes hírlevelünkre itt iratkozhat fel
|
![]() |
|
Felhasználási feltételek |